Mesztegnyő község honlapja

Részletek...

csütörtök, 23 szeptember 2021 17:42

34. Kárpát-medencei Ifjúsági Baráti Találkozó

2020 után másodszori nekifutásra sikerült megszervezni és megvalósítani a Kárpát-medencei Ifjúsági Találkozónkat, amit 1986 óta – egy alkalom, a tavalyi kivételével – minden évben megtartottunk.

Szerencsére a 2020-ban elnyert NKA-as pályázatok felhasználási határidejét sikerült módosítani 2021-re, így a megvalósításnak anyagi akadálya nem volt.

Igaz, most sem ment egyszerűen a dolog, voltak nehézségeink, de szerencsére idővel minden a helyére került.

Már az első levélváltásoknál kiderült, hogy a határon túli fiatalok ugyan jönnének, de a szülők és az intézmények vagy nem engedik el őket a vírushelyzet miatt, vagy nem engedélyezik a beutazásukat az országaink közötti egyezmények, előírások. Így első nekifutásra le is mondtam a szervezésről. Aztán egy baráti hangvételű telefon megváltoztatta a véleményemet, és közben a szabályok is lazulni látszottak. Ha még egy évre – ami már három esztendőt jelent az előző Találkozó óta – kihagyjuk, akkor talán sosem tudjuk újraéleszteni ezt a több mint három évtizedes folyamatot.

Így kiegészítve a rendezvény címét – Baráti Találkozót hirdettem, és mindenkinek jeleztem, akivel kapcsolatban voltam, hogy várom a régi táborozókat, felnőtt csoportvezetőket, civil szervezeteket, települési képviselőket is szeretettel. Ebben a felállásban aztán a végére, az utolsó pillanatokban derült csak ki, hogy mégis hányan vették komolyan a meghívásomat. Kicsit kevesebben lettünk, mint a szokásos 80-fő, de így is 60 körüli létszámmal zajlott a rendezvényünk.

A megérkezést követően másnap délelőtt a rendezvény megnyitóján Huszti Gábor a Somogy Megyei Közgyűlés elnökhelyettese köszöntötte a Találkozó résztvevőit. Délután a mesztegnyői szőlőhegyre mentünk túrázni, ahol már vártak bennünket finom bográcsos ételekkel, borkóstolóval. Augusztus 20-án délelőtt a TRIANON 101. - témanapunk szakmai programja zajlott, vendégelőadókkal. Dr. Majdán János, Dr. Csorba Csaba történészek, valamint a határon túli csoportok vezetői – Olasz Angéla, Kiss-Iván Anna, Rácz Erzsébet – tanárok mondták el tapasztalataikat, mutatták be az elcsatolt területeken élők mindennapjait, örömeit, problémáit.

Az ünnepi ebéd után Szent István napi mise következett, ahol az új kenyerünket megáldotta Galambos Ferenc atya. A Horgosi fiatalok még egy kis ünnepi műsorral is készültek, emelve az ünnep fényét. Majd a Művelődési Házban folytatódott az ünnepi műsorunk. A horgosi Pöttöm színpad a Pál utcai fiúk című darabot adta elő, a Bartók Ifjúsági Táncegyüttes kalotaszegi táncokat mutatott be, valamint Tóth Gábor és a HONI Néptáncegyüttes lépett még színpadra egy-egy produkcióval.

A vacsorát követően újabb területét fedezhettük fel a művészeteknek. Kurucz Ádám Konrád Latinovits díjas versmondó „és népem a magyar!” - címmel határon túli költők műveiből egy monodrámát adott elő fergeteges sikerrel, valamint Murvai Dávid és társa Sziszi különleges tangó bemutatójára tapsoltak a nézők. Ezután diszkózenére rophatták a fiatalok éjfélig a táncot.

Augusztus 21-én egész napos kirándulást szerveztem, délelőtt a keszthelyi Festetics kastélyt és számos kiállítást – vadászati, modellvasút, hintó, lovasbemutató, szabadtéri divattervezői bemutatót láthattunk. Onnét Badacsonyba mentünk, ahol a fiatalok a strandot célozták meg, a felnőttek a Laposa Borbirtok borászati üzemébe tettek látogatást. Természetesen finom borokat, étkeket kóstolhattunk, majd az utolsó hajóval átszelve a Balatont, Fonyódon kötöttünk ki, ahol a vacsora várt már bennünket.

A fárasztó nap után másnap egy hangulatos nyárzáró rendezvényhez csatlakoztak vendégeink, ahol sportbemutatók, főzőverseny, kulturális programok, majd egy esti koncert várta az érdeklődő közönséget.

Kicsit kevesebben voltunk, kicsit rövidebb ideig tartott – de azt gondolom, hogy feltettük az i-re a pontot. Nem tudjuk, hogy mit hoz a jövő – vírus, egyéb, előre nem látható dolgok – vagy egy hosszú folyamatnak lassan a végére érünk, vagy valami újat kezdünk el – hiszen többé semmi sem lesz már olyan, mint azelőtt.

Minden résztvevőnek, segítőnek, támogatónak köszönöm a részvételt, a munkát, nagyon jó egészséget, sok sikert kívánok, hogy az itt látott-hallottakból merítve, ki-ki a saját háza táján erősítse, támogassa a magyarságot, kultúránkat, anyanyelvünket védve, nemzeti értékeinkre irányítva a figyelmet határon innen és túl!

Mesztegnyő, 2021. szeptember 2.

Kövesdiné Panyi Antónia

megvalosult a magyar kormany tamogatasaval bga alap

kozadatkereso logo 0

Our website is protected by DMC Firewall!